Næringsrik frokost – Cottage cheese + kefir

av Naturmamma
1 kommentarer

Dette er en frokostfavoritt hos meg. Men den funker også supert til lunsj eller kvelds. Den er næringsrik, syrlig og god.

Jeg har ikke eksakt oppskrift for jeg tar det som passer meg, etter hvor sulten jeg er den dagen. Oppskriften er inspirert av en oppskrift fra Heleneragnhild.no

Du trenger:

  • Kokosolje
  • Bærblanding (jeg bruker skogsbær fra rema)
  • Kokossukker
  • Cottage cheese
  • Kefir
  • Hjemmelaget granola (eller kjøpe)

Jeg gjør: Smelter litt kokosolje i en panne. Dette er for å få litt ekstra fett i maten. Tilsetter frossen bærblanding og varmer lett. Når bærene er varm tilsetter jeg litt sukrin gold for søtning.

I en skål har jeg Cottage cheese og Kefir og blander det sammen. Så heller jeg den varme bærblandingen over. Jeg topper det med hjemmelaget granola av nøtter og frø. Du kan også ha på f.eks peanøttsmør eller bare nøtter om du ønsker.

1 kommentarer

Skogfruen 2. februar 2020 - 17:06

Ser kjempedeilig ut! 🙂 Åssen er dette som niste? Holder det seg noen timer, eller blir det bare smørje da?

Svar

Skriv en kommentar