God og næringsrik frokost – chiapudding

God og næringsrik frokost – chiapudding

Er du tilbake i hverdagen allerede? Det er vi her, og jeg brukte mandagens tips om å puste dypt ti ganger mens jeg stelte meg i dag tidlig. På den måten følte jeg at jeg taklet morgenstresset litt bedre.

Igjen kommer jeg til deg med et enkelt tips om hvordan du kan få en mer naturlig og giftfri livsstil, og vil du se de andre tipsene, så finner du dem her.

Dagens tips er godt og næringsrikt for kroppen din. Chiapudding!

Chiafrø er en flott råvare å bruke. De inneholder omega3, jern, kalsium og potassium. I tillegg inneholder de også 5 gram fiber per ss. Perfekt for en god fordøyelse.

Chiafrøene blir til gele når de bløtlegges fordi fiberet sveller opp. Derfor er det enkelt å lage chiapudding – du tilsetter bare chiafrøene i veske og lar det stå litt.

Her er min oppskrift på nydelig kremet chiapudding:

 

Du trenger:

2 dl kokosmelk eller mandelmelk

2 ss chiafrø

1 ss honning (hvis du ønsker søtning)

¼ ts vaniljepulver (husk ekte vanilje, ikke vaniljesukker)

Bland alle ingrediensene i en bolle, dekk til med et fat og la det stå i minimum 2 timer i kjøleskapet eller over natten.

Hvis du lager denne maten klar på kvelden, og har den i kjøleskapet om natten er du i teorien klar til å dra ut døren med en gang neste morgen. Jeg anbefaler at du tar deg tid til å nyte frokosten og ikke stresser når du spiser, men hvis du har behov for å komme deg ut av døren kjapt er denne frokosten perfekt!

Du kan toppe chiapuddingen med bær, frukt og nøtter, eller bare spise den ren hvis du ønsker det.

PS. Du kan faktisk ha eteriske oljer i chiapudding også! Jeg har prøvd å tilsette bare en dråpe med villappelsin og det smakte nydelig!

Klemmer fra Anita - Naturmamma

Ps. vil du ha flere innlegg som dette? Følg gjerne bloggen på facebook, instagram eller meld deg på nyhetsbrevet mitt.


3 thoughts on “God og næringsrik frokost – chiapudding”

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *